Elsajátítható-e a sikeres értékesítés tudománya?

A modern biztosítási piac létrejötte óta minden biztosításközvetítő ugyanazokkal a gondokkal küzd. Hogyan lehet értékesíteni egy fizikailag megfoghatatlan termékeket, amely csak a nagyon távoli jövőben, egy nem várt baj esetén válik majd előnyére a vásárlónak? Hogyan vehetők rá az emberek, hogy életük majdani kockázatait reálisan felmérjék, majd ennek megfelelően tudatosan cselekedjenek is? Az „Élj a mának!” világtrend idején hogyan lehetséges mindez?

Farkas András 1994 óta a magyar élet-és nyugdíjbiztosítási piac ismert szereplője. Előbb az NN Biztosító marketingvezetője, majd a MetLife Biztosító jogelődeinek – ABN Amro, Aviva – egyik alapítója és 2006-ig vezérigazgató-helyettese. Az ezt követő években különféle többes ügynöki és alkuszi közvetítőtársaságok értékesítési felsővezetője volt, majd 2016 októbere óta független nyugdíjszakértő és keresett motivációs tréner. A BIB biztosításközvetítéssel és viselkedésalapú értékesítéstudománnyal kapcsolatos kurzusának népszerű előadója, alapító-főszerkesztője a NyugdíjGuru News portálnak, számtalan szakmai publikáció mellett rendszeres médiaszereplő és a Legyőzhetetlen című motivációs könyv szerzője.

Summa cum laude végzett az ELTE jogi karán, de a jogi pályák valamelyik szokásos kezdőállomása helyett a Külügyminisztériumba ment és diplomata lett. A rendszerváltás éveit már Iránban, teheráni konzulként élte meg.

Kissé rendhagyóra sikeredett a pályakezdésem: 1985-ben diplomáztam a jogi egyetemen és nagyon komolyan ügyvédnek készültem, de egy hirtelen elhatározással mégis diplomatapálya lett belőle. Először a Külügyminisztériumban dolgoztam, majd 1989-től négy évig Teheránban voltam diplomata és konzul. Amikor hazajöttünk, az NN Biztosító “levadászott”, itt kezdődött el máig tartó kapcsolatom a biztosítási piacokkal és termékekkel.

Később a Magyar Hitelbank következett és az ötlet, hogy a banknak legyen egy saját biztosítótársasága. Néhány kollégájával ekkor alapították meg a mai Metlife jogelődjét.

A hazai biztosítási piac kialakulása idején az NN után egy újabb zöldmezős biztosítótársaság menedzsmentjében dolgozhattam. Elképesztően lelkesek voltunk, nagyon izgalmas és tanulságos időszak volt ez, igazi vissza nem térő szakmai lehetőség, az úttörő időszak minden szépségével és a fontos tapasztalatokat termő kudarcával együtt. Összesen több mint huszonkét évet töltöttem felsővezetőként a szakmában, sokezer értékesítő munkatársam tevékenységét koordinálhattam. Új biztosítási termékeket és értékesítési módszereket dolgoztunk ki, kerestük a legjobb megoldást a modern biztosítási piac létrejötte óta változatlanul aktuális kérdésekre: Hogyan lehet értékesíteni fizikailag megfoghatatlan termékeket, amelyek csak a nagyon távoli jövőben, ráadásul egy nem várt baj esetén válnak majd előnyére a vásárlónak? Hogyan vehetők rá az emberek, hogy életük majdani kockázatait reálisan felmérjék, és ennek megfelelően tudatosan cselekedjenek? A BIB kurzusán is ezekre a kérdésekre keressük meg a biztosításközvetítők napi munkájában azonnal használható válaszokat, módszereket és megoldásokat.

Oktatói tevékenységére impozáns számok szerepelnek az önéletrajzában. Az elmúlt 25 évben több mint 40 000 ember karrierjét segítette értékesítési tanácsaival, mentori tréningjeivel és motivációs előadásaival. Az elmúlt években már független nyugdíjszakértőként találkozhatunk vele leggyakrabban: a 2013. óta működő NyugdíjGuru News portálon százezrek találkozhattak az írásaival, hírlevelét hetente 31 ezer feliratkozó olvassa, a közösségi oldalakon pedig 77 000 követője van, amit több hazai celeb is* csak irigykedve figyelhet.

Biztosításértékesítési és motivációs előadásaim során saját tapasztalataimat és a viselkedésalapú közgazdaságtan tárgykörében szerzett ismereteimet igyekszem a leghatékonyabb formában átadni. Hiszem, hogy minden közvetítő képes lehet tartósan sikeresen értékesíteni, ha megtanulja elhárítani az értékesítés öt legnagyobb akadályát: a helytelen önképet, a szemléletbeni hibákat, a hatásgyakorlási ismerethiányt, az időbeli gondolkodás hibáját és a szakmai felkészültség hiányát.

A viselkedésalapú pénzügytan legújabb eredményei a mindennapi gyakorlatban jól alkalmazható módszereket kínálnak ehhez. A kurzuson a hallgatók elsajátíthatják a 21. század új biztosításértékesítési nyelvét, megtapasztalhatják a társadalmi küldetésükben rejlő hatalmas erőt és képesek lesznek újraírni saját értékesítési jövőjük forgatókönyvét. A biztosításértékesítési hálózatok függő és független közvetítőinek, bankbiztosítási, digitális, helyi, területi, regionális vagy központi vezetőinek; a hálózatirányításért, toborzásért, értékesítésért, marketingért, oktatásért, PR tevékenységért, ösztönzési rendszerek tervezéséért és karbantartásáért felelős közép- és felsővezetőinek egyaránt hasznos lesz.